Iedere zorgaanbieder is verplicht om u de mogelijkheid te bieden een klacht in te dienen over geleverde zorg, dit komt voort uit de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector.
Klachten zijn niet prettig en het is mooi als je dat met elkaar kan oplossen. Wanneer blijkt dat het samen niet op te lossen is, is er de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij een externe klachtencommissie.
Marjo Dorrestijn Casemanager bijzondere zorgvragen heeft haar klachtenregeling ondergebracht bij 'Klachtenportaal Zorg'.
De klachtenprocedure zoals hieronder beschreven is een standaardprocedure. De basis van de klachtenbehandeling is dat Klachtenportaal Zorg samen met u beoordeelt wat er nodig is om de situatie te verbeteren en te komen tot een oplossing.
Klachtenprocedure:
* Bespreek de onvrede en klacht eerst met Marjo Dorrestijn Casemanager bijzondere zorgvragen
* Komt u er samen niet uit? Dan kan zowel u als client en de zorgaanbieder contact opnemen met Klachtenportaal zorg via info@klachtenportaalzorg.nl of vul op www.klachtenportaalzorg.nl het klachtenformulier in.
Binnen vier maanden moet de klacht zijn afgehandeld.
De privacy van zowel de klager als de aangeklaagde wordt gewaarborgd.
Voor meer informatie bezoekt u de website: www.klachtenportaalzorg.nl